Bootcamp Lommel


Back On Track (Bootcamp Lommel)


Back On Track staat voor een sport-, voedings- en motivatiesysteem waarmee wij zoveel mogelijk mensen willen helpen om terug op het goede spoor te geraken.


Back On Track zal jou begeleiden,  ondersteunen en opvolgen, zodat je altijd ons steuntje in de rug hebt wat ervoor zorgt dat opgeven dit keer geen optie is.

Wij laten jullie niet zomaar eender welk crashdieet doen met als gevolg dat rampzalig gevoel zonder energie te zitten, en waar je lichaam niet de nutriënten (bouwstoffen) binnen krijgt die je juist enorm nodig hebt om af te kunnen vallen en een gezond lichaam op te bouwen.


Je hebt de juiste hoeveelheid beweging en brandstoffen nodig om veel vet te verbranden (af te slanken) en het lichaam op te bouwen in de vormen die jij graag ziet.


Je hoort het overal .... let op je voeding zeggen ze .... ga meer sporten roepen ze ....


En gelijk hebben ze.  Sporten en gezonde voeding zijn een topcombinatie voor een slanker, fitter, langer en gezondere levensstijl.

Hier gaat Back On Track jullie mee helpen.


De sleutel van ons succes zijn de kenmerkende Afterburn-trainingen, eenvoudige voeding en ondersteuning bij elke stap.


En natuurlijk een gediplomeerde coach die je stap voor stap begeleid


AFTERBURN-trainingen



Wat is Afterburn


Afterburnen is als je na een heftige fysieke inspanning een tijdje lang een verhoogd metabolisme houdt. Dit betekent dat lichaamstemperatuur hoger is dan normaal en dat allerlei processen op cellulair niveau een poosje harder moeten werken. Dit zijn processen die belangrijk zijn bij het herstel van je lichaam. Zo zijn je spiercellen beschadigt, zitten er meer afvalstoffen in je bloed en weefsels en zijn je energievoorraden (glycogeenvoorraden in spiercellen en lever) verlaagd.

Al deze processen vragen extra energie bovenop wat je lichaam normaal al nodig heeft en die ‘extra energie consumptie’ noemen we afterburnen.



Is het afterburn effect constant?


Nee, je kunt je voorstellen dat je na een intensieve training een sterk verhoogd metabolisme hebt. Je bent nog aan het nazweten, je spieren en lichaam zijn nog heel warm. Soms merk je dat je onder de douche vandaan stapt en 1 minuut later nog steeds zweet. Dan zit je dus nog volop in je afterburn effect. Vooral in het eerste uur na je intensieve training is het afterburn effect het hoogst.

Na het eerste uur neemt dit effect geleidelijk af. Zoals je aan de getallen hierboven kunt zien duurt een beetje afterburnen zeker 10 uur, maar er zijn gevallen bekend van wel 72 uur . De mate en duur van het afterburn effect is afhankelijk van een aantal factoren zoals wat voor training je doet, de intensiteit, de duur, je geslacht, je leeftijd en je fysieke gesteldheid



Conclusies omtrent het afterburn effect


Concluderend kan je zeggen dat het afterburn effect van korte periodes van intensief gewichtheffen groter is dan die van cardio, maar het is nog steeds niet genoeg om je vetverbrandingsstrategie daar volledig op te laten leunen. Het afterburn effect bestaat en helpt, maar de meeste energie en vet verbrand je nog steeds tijdens je trainingen en door de spieren die je daarna opbouwt. Echter, de juiste manier om het afterburn effect in te zetten voor extra vetverbranding is door 3 tot 5 intense gewichthef trainingen per week te doen terwijl je calorie inname onder je basaal metbolisme zit (dus net wat minder calorieen inneemt dan noodzakelijk). Samen zorgt dit wel voor een flink vetverbrandingseffect van wel 1000 tot 1500 calorieen extra per week. Combineer dit met nog een paar effectieve fatburning supplementen zoals een fatburner of groene thee extract en verhoog het aantal extra verbrandde calorieen met nog eens 1000. Dit alles bij elkaar zorgt wel voor een merkbare extra vetverbranding!